Úvod Auto - moto Vodiči sa sťažujú na obnovenú vozovku na bratislavskom Moste SNP

Vodiči sa sťažujú na obnovenú vozovku na bratislavskom Moste SNP

Foto: archív

Od začiatku júla prebiehajú na bratislavskom Moste SNP práce na obnove vozovky. Hotové sú zatiaľ vonkajšie jazdné pruhy v oboch smeroch, no nie všetci vodiči sú s kvalitou novej vozovky spokojní.

Upozorňujú na to hlavné mesto i samotného primátora Bratislavy Iva Nesrovnala prostredníctvom sociálnej siete. Isté výhrady má aj dopravný analytik Jozef Drahovský. Mesto však tvrdí, že práce idú podľa navrhnutého technologického postupu.

Viacerí vodiči i cestujúci na sociálnej sieti píšu, že vnímajú na obnovenej vozovke nerovnosti. „Veď je to hrboľaté a nepríjemné. Nemal som ten pocit iba ja ako vodič, ale aj posádka v aute. Keď som prešiel na starý asfalt v meste, hneď to bolo citeľne lepšie,“ upozornil Peter v komentári primátora. Vodiči vyzývajú mesto, aby situáciu preverilo a prípadne práce reklamovalo.

Foto: archív
Foto: archív

Dopravný analytik Drahovský tvrdí, že na obnovenej vozovke na Moste SNP je množstvo malých kamienkov. Tie podľa neho súvisia s technológiou kladenia asfaltu a záverečnej úpravy: „Kamienky tam budú do dokončenia prác, potom by ich mali vyzametať.

Problémom sú však dilatačné spoje. Na nich je výrazná nerovnosť a na všetkých spojoch náprava vozidiel naskakuje. Neviem, či je to už v záverečnej úprave, ak áno, tak je to veľmi zlé.“ Po moste jazdia aj ťažké vozidlá ako autobusy MHD a každý prejazd spôsobí kmit aj na celý most.

„Magistrát si môže po skončení prác objednať špeciálne vozidlo, ktoré meria nerovnosti ciest, a zistiť, v akom stave sú obnovené vozovky na Moste SNP. Ak by nevyhovovali, mal by to hneď reklamovať u stavebníka,“ odporučil Drahovský.

Foto: archív
Foto: archív

Hlavné mesto uviedlo, že povrch vozovky je zo špeciálneho liateho asfaltu, zabezpečujúceho ochranu oceľovej mostovky: „Keďže je vodonepriepustný, je potrebné ho po umiestnení na komunikáciu ‘zdrsniť’ kamenivom. Po zdrsnení prebieha určitý čas utláčanie (valcami aj prejazdom motorových vozidiel) a potom sa pri vhodnej technologickej teplote odstráni prebytočné a nedostatočne priľnuté kamenivo.“

Na mostovku sa podľa samosprávy používa iný typ asfaltu aj iná forma opravy, pretože jej rekonštrukcia musí spĺňať isté kritéria bezpečnosti a ochrany. Práce na Moste SNP by mali trvať do konca augusta.