Úvod Zaujímavé Balená voda je marketingový trik storočia

Balená voda je marketingový trik storočia

Foto: archív

Je nelogické, aby v krajinách, kde je dostatok pitnej vody, ľudia kupovali balenú vodu. Napriek tomu sa predaju takýchto nápojov darí. Odborníci navyše spochybňujú tvrdenia výrobcov o tom, že voda vo fľaši je vraj kvalitnejšia.

Odborník na životné prostredie Paul Pestano sa pre magazín Men´s Journal vyjadril, že v prípade vody distribuovanej do vodovodov musí mesto zverejňovať jej stav i výsledky testov kontaminácie, čo pri balenej vode nie je povinné. „Takže pri balenej vode nevieme, aká úprava a filtračné techniky sa použili alebo aké zvyškové nečistoty obsahuje.“

Spoločnosť Environmental Working Group našla pri desiatich značkách balenej vody až 38 znečisťujúcich látok. Len dve značky z desiatich boli chemicky na nerozoznanie od klasickej pitnej vody z vodovodného kohútika. Prečo by teda mali ľudia kupovať balenú vodu, ak tečie ekologická pitná voda z kohútika?

„Balená voda je marketingový trik storočia,“ napísal v roku 2014 John Jewel. Spoločnosti ju však glorifikujú, lebo je pre ľudský organizmus prospešnejšia ako sladené nápoje. V ponuke rôznych sladených a farebných nápojov v plastových fľašiach tak pre mnohých predstavuje zdravú alternatívu.

Balená voda je však podľa odhadov až dvetisíckrát nákladnejšia ako tá obyčajná z vodovodu. Jej kúpa je pritom nielen zbytočné míňanie peňazí, ale navyše podporuje aj spotrebu plastov. Okrem toho piť a jesť z plastov nie je pre organizmus najvhodnejšie.