Úvod Spoločnosť Halloween je marketingovo atraktívnejší ako Dušičky

Halloween je marketingovo atraktívnejší ako Dušičky

Foto: archív

Záujem o tekvice, halloweenske masky či kostýmy v strednej Európe vrátane Slovenska každý rok rastie. V niektorých obchodoch sa objemy predaja pri oboch sviatkoch – Halloweene aj Sviatku všetkých svätých – prakticky vyrovnali. Kým dušičkový tovar kupuje podľa predajcov predovšetkým staršia generácia, o sortiment na Halloween majú záujem najmä rodiny s deťmi či mládež.

Každoročne rastie množstvo tovaru ponúkaného predovšetkým na Halloween. Ponuka dušičkového tovaru, ako sú vence alebo sviece, zostáva podľa obchodníkov medziročne na rovnakej úrovni. Mierne sa však zvyšuje jeho cena.

Z pohľadu predajcov je anglosaský sviatok lepšie marketingovo uchopený. A tak sa vyrezávanie tekvíc aj u nás pomaly stáva tradíciou, rovnako ako súkromné večierky v strašidelných kostýmoch, plné hororových prekvapení.