Úvod Ekonomika Najdrahšou nákupnou ulicou sveta je newyorská Piata avenue

Najdrahšou nákupnou ulicou sveta je newyorská Piata avenue

Foto: archív

Najdrahšou nákupnou ulicou na svete s ročným nájmom 28 262 eur za štvorcový meter ostáva horná časť newyorskej Piatej avenue. Po nej nasleduje hongkongská Causeway Bay, ktorá si udržiava druhé miesto aj napriek poklesu priemerného ročného nájomného o 4,7 percenta na 25 673 eur za m2.

Vyplýva to z každoročnej správy Najdrahšie nákupné ulica sveta, ktorá hodnotí 451 najvychýrenejších nákupných destinácií na svete. Radia sa podľa ceny nájomného nehnuteľností najvyššej kategórie na základe údajov získaných poradenskou spoločnosťou Cushman & Wakefield. Správa, ktorá tento rok vychádza po 29-krát, porovnáva nájomné v 68 krajinách.

Na treťom mieste je tento rok londýnska New Bond Street. Ročné nájomné na nej sa oproti minulému roku zvýšilo o 37,5 percent na 16 200 eur za m2. Predbehla tak parížsku Champs Élysées, ktorá klesla až na piate miesto s cenou nájomného 13 255 eur za m2. Toto nájomné sa počas roka nezmenilo. Štvrtú priečku v rebríčku obsadila milánska Via Montenapoleone, kde ročné nájomné vzrástlo o 12,5 percenta na 13 500 eur za m2. Napríklad viedenská Kohlmarkt sa umiestnila tento rok na desiatom mieste s ročným nájomným 4 620 eur za m2.

„Zatiaľ čo problémy a neistoty zotrvávajú, oživenie v maloobchodnom sektore v Európe pokračovalo a očakáva sa, že silná výkonnosť bude pokračovať aj v roku 2018. Polovica z desiatich najdrahších ulíc sveta sa nachádza v Európe, čo odráža silu dopytu,“ konštatoval vedúci retail tímu v Cushman & Wakefield Justin Taylor.

Prvotriedne lokality majú podľa jeho slov výhodu pri získavaní najinovatívnejších a najprestížnejších značiek a zvyšujúcemu sa nájomnému v niektorých oblastiach pomohla vysoká návštevnosť turistov. „Patrí sem aj Veľká Británia, kde pokles britskej libry výrazne zvýšil počet turistov a prémiová maloobchodná ponuka v Londýne naďalej pretrváva napriek rozruchu okolo brexitu,“ dodal Taylor. Zatiaľ čo napríklad nárast v Miláne, Turíne a Florencii podčiarkuje silu Talianska ako maloobchodnej destinácie.