Úvod Spoločnosť Online služby využíva najmä mladá generácia

Online služby využíva najmä mladá generácia

Foto: archív

Nastupujúca generácia mladých ľudí narodených od 80. rokov a neskôr najčastejšie využíva online služby. Napríklad na objednávanie jedál, taxíkov či získanie zliav. Zhodujú sa na tom viaceré portály online služieb.

Podľa manažéra mobilnej taxi aplikácie Liftago Tomáša Sroku si taxíky prostredníctvom aplikácie v smartfóne počas dňa najviac objednávajú mladí podnikatelia, manažéri agentúr či startupisti z kategórie tridsiatnikov, ktorí riadia rôzne projekty a musia sa rýchlo presúvať medzi stretnutiami.

Je to pre nich pohodlnejšia voľba ako hľadanie parkovacieho miesta v preplnenom centre mesta. „Mladí tridsiatnici zároveň používajú taxík ako doplnok mestskej dopravy,“ tvrdí Sroka.

Technológie využíva mladá generácia aj pri stravovaní. Okrem videoreceptov si totiž mladí ľudia čoraz častejšie doprajú jedlo z reštaurácie bez toho, aby museli odísť od počítača alebo z domu. Zaobstarávajú si pritom jedlo najmä domov a do práce, ale aj na párty pre priateľov či na firemný večierok.

„Typický zákazník donáškovej služby má 26 až 33 rokov,“ priblížil marketingový manažér portálu DajmeJedlo.sk Marcel Milo. Nový trend je plánovanie donášky obedov vopred, tak aby boli ľudia pracovne efektívni a čo najlepšie využili obedňajšiu pauzu.

Podľa Štefana Miha z portálu Zľavomat.sk v súčasnosti už nie je cena pre väčšinu ľudí hlavný dôvod návštevy zľavového portálu. Hľadajú najmä inšpiráciu na voľné chvíle. Čím je ponuka pestrejšia a rýchlejšie sa mení, tým častejšie mladí ľudia portál navštevujú. Podobne ako kontrolujú spravodajské portály alebo sociálne siete pre nové správy.

Foto: archív
Foto: archív