Úvod Zdravie Ovsené vločky sú na raňajky ideálne

Ovsené vločky sú na raňajky ideálne

Foto: archív

Z ovsených vločiek sa dá pripraviť množstvo zaujímavých pokrmov, vynikajúcich na štart do nového dňa. Sú lacné a pritom zdravé. Obsahujú vitamíny skupiny B, minerálne látky, množstvo vlákniny, beta glukánu a mastných kyselín. Okrem toho majú nízky glykemický index, a tak zasýtia na dlho.

Ovsená kaša patrí medzi klasické raňajky pre tých, ktorí si chcú udržať optimálnu hmotnosť. Dá sa pripraviť nielen s kravským, sójovým alebo ryžovým mliekom, ale aj s vodou. Vločky sa môžu zaliať dopredu a nechať stáť niekoľko hodín, aby nasiakli tekutinu, alebo rovno variť.

Foto: archív
Foto: archív

Možno k nim pridať čokoľvek, čo máte radi – ovocie, sušené ovocie, orechy, škoricu či vanilku. Kaša sa varí len niekoľko minút. Hotová ovsená kaša z vrecúška sa pripravuje pohodlnejšie a rýchlejšie, ale spravidla obsahuje veľa cukru, a to aj napriek označeniu light.

Ovsené lievance nemusia byť problém ani pri chudnutí. Stačí ich nevyprážať na oleji, ale na nepriľnavej panvici nasucho. Možno pripraviť zdravé a chutné lievance s banánom, jablkami, tvarohom aj jogurtom.

Zapekané hotové müsli obsahuje veľa tukov a cukrov, a tak je lepšie sa mu vyhýbať. Sypané müsli je lepší variant, ale nesmie byť sladené. Pripraviť sa dá aj doma zmiešaním ovsených vločiek so sušeným ovocím, semienkami, orechmi alebo čokoládovými vločkami.

Foto: archív
Foto: archív