Škoda predstavila nový automobil. Kodiaq dostal špičkový dizajn, slabší interiér, no najnovšiu techniku. Je to prvé veľké SUV, ktoré sa bude vyrábať u našich západných susedov a svojou výbavou predbehne aj vlajkovú loď Superb.

Funkčný interiér
Auto pôsobí na prvý pohľad dynamicky, športovo až dokonca prémiovo. Nedá sa ubrániť dojmu, že najmä zboku pripomína Audi. Už menej je však prepracovaný interiér. Kým vonku sa pozeráte takmer na Audi, vnútri je jasné, že sedíte v Škode. Interiér je však funkčný, priestranný a praktický.

V BATOŽINOVOM PRIESTORE NECHÝBAJÚ HÁČIKY ANI BOČNÉ ODKLADACIE PRIESTORY A AK V SEDEMMIESTNEJ VERZII ZLOŽÍTE SEDADLÁ NA PODLAHU, MÁTE DOKONALÚ ROVINU.

Rovnako ako v Superbe, aj tu je malá zabudovaná baterka. Auto dostalo dokonca vlastný „intercom“: systém posiela cez mikrofóny hlas vodiča priamo na zadné sedadlá, aby sa v aute zbytočne nemuselo kričať.

Kodiaq bude navyše prvé auto od Škody s full LED svetlometmi, aktuálnou špičkou v segmente. Zaujímavá bude aj možnosť zmeny farby osvetlenia interiéru. Kým doteraz boli k dispozícii tri farby, aktuálne ich je desať. Auto by malo byť plné detailov, ktoré Škoda doteraz neponúkala.

Výsuvná plastová lišta vo dverách zabráni tomu, aby ste si nepoškodili dvere alebo vedľa stojace auto na parkovisku. Kodiaq bude ponúkať aj výbavu pre dobrodruhov – bude v ňom možné jednoducho a pohodlnejšie prespať.

Foto: archív
Foto: archív

Moderná platforma MQB
Dĺžka Kodiaqu je 4,7 metra a objem batožinového priestoru 720 litrov, sklopením sedadiel ho však môžete dostať až na úroveň 2 065 litrov. Vrátane strešného nosiča dosahuje výšku 1 676 mm. Jeho rázvor dosahuje až 2 791 mm a stojí na modernej platforme MQB.

Vybrať si možno model s pohonom predných kolies, no k dispozícii bude aj štvorkolka do terénu. Najmenší motor v Kodiaqu bude 1,4 TSI s výkonom 125 koní. Lepšiu alternatívu predstavuje rovnako 1,4 TSI, no s výkonom 150 koní, alebo najvýkonnejší benzínový variant 2,0 TSI s výkonom 180 koní.

TO NAJLEPŠIE, ČO DOSTANETE POD KAPOTU, BUDE PODĽA KONCERNOVEJ POLITIKY DIESEL. V TOMTO PRÍPADE 190 KONÍ Z 2,0 TDI.

Na výber bude ešte menej výkonný 150-koňový 2,0 TDI motor. K dispozícii bude manuálna alebo automatická prevodovka DSG. Najvýkonnejší motor má točivý moment slušných 400 Nm a zrýchlenie z nula na sto už za 8,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 210 kilometrov za hodinu. Zaujímavá je však aj spotreba. Aj pri výkone 150 koní z motora 2,0 TDI má byť podľa čísel päť litrov na sto kilometrov. Všetky motory dostanú štart – stop, turbo, ale aj rekuperáciu pri brzdení.

Foto: archív
Foto: archív

Multimediálny systém
Škoda bude pripojená k dvom službám, ktoré zabezpečia nielen online údaje, ale aj asistenčné služby. Jednou z najdôležitejších bude eCall a auto bude navyše možné pripojiť ku Google mapám spolu s možnosťou zobrazovať reálnu premávku. Navyše to bude prvá smart Škoda. Ak napríklad auto požičiate deťom, automaticky upozorní, že vozidlo prekračuje rýchlosť alebo jazdí mimo vymedzeného priestoru.

OKREM TOHO BUDE MOŽNÉ CEZ ŠPECIÁLNU ŠKODA APLIKÁCIU ONLINE KONTROLOVAŤ VŠETKY DÔLEŽITÉ PARAMETRE O AUTE ČI POSIELAŤ DO VSTAVANEJ NAVIGÁCIE PLÁNOVANÉ TRASY.

Do auta sa však na diaľku dostane aj servis, ktorý vám poradí či spustí diagnostiku. S tým súvisí aj nový multimediálny systém a množstvo asistentov. Auto dokáže zastaviť pred chodcom, držať sa v pruhu, sledovať mŕtvy uhol, prinesie 360-stupňovú panorámu pri cúvaní alebo viacero jazdných režimov.

Dostupný bude aj špeciálny off-road režim alebo podobne ako v Superbe adaptabilný podvozok. Jedno z najmultifunkčnejších áut na trhu sa dostane na Slovensko v marci 2017. Hoci jeho cena nebola oficiálne oznámená, mala by byť na úrovni nového Superbu, teda asi 22-tisíc eur.

Foto: archív
Foto: archív