Úvod Auto - moto Škoda rozšíri svoje portfólio o automobily SUV

Škoda rozšíri svoje portfólio o automobily SUV

Foto: archív

Škoda v najbližšom čase rozšíri svoje portfólio o trojicu automobilov SUV. Ten prvý a zároveň najväčší príde na trh už budúci rok a postupne bude k dispozícii v dvoch karosárskych verziách.

Vizuálne atraktívna verzia
Škoda je v posledných rokoch úspešná po finančnej aj predajnej stránke. Jej automobily rozumne využívajú koncernovú techniku tak, aby neboli príliš drahé, pritom však už popri svojich súrodencoch nepôsobia ako škaredé káčatká.

Škoda Snowman (Foto: archív)
Škoda Snowman (Foto: archív)

STABILNÁ POZÍCIA FIRMY DOVOĽUJE ROZMÝŠĽAŤ NAD EXPANZIOU DO NOVÝCH SEGMENTOV A POPRI TRADIČNEJ ORIENTÁCII NA RODINU DAŤ JEJ MODELOM „VIAC EMÓCIÍ“.

Súčasťou tejto stratégie je aj príchod prvých SUV mladoboleslavskej značky. Vrchol ponuky SUV s okrídleným šípom v znaku, plánovaný už na budúci rok, má dostať meno Snowman.

Základný model by mala neskôr doplniť aj vizuálne atraktívnejšia verzia so splývajúcou zadnou časťou karosérie. Mix SUV s líniami strechy štvordverového kupé znamená, že sa Škoda posunie do triedy, ktorú doteraz okupoval napríklad model BMW X4.

Konštrukčný základ poskytne českej novinke sesterský model Tiguan, jeho platforma však bude o niečo predĺžená. Škoda tak narastie do dĺžky 4 700 milimetrov.

Dvojmiliónová bariéra
Rodina SUV z Mladej Boleslavi sa v nasledujúcich rokoch postupne rozrastie až na trio.

Škoda Yeti (Foto: archív)
Škoda Yeti (Foto: archív)

V ROKU 2017 BY MAL PRÍSŤ NA TRH NÁSTUPCA KOMPAKTNÉHO CROSSOVERU YETI, VYUŽÍVAJÚCI, PODOBNE AKO VÄČŠÍ SNOWMAN, TECHNIKU MODELOV TIGUAN A PRÍPADE AJ GOLF.

O rok neskôr ho má doplniť najmenší zástupca, robustná verzia typu Fabia, využívajúca také isté komponenty ako nasledujúca generácia VW Polo. Ambície firmy preraziť v novom segmente sú pochopiteľné, stoja za nimi plány na ďalšie rozšírenie produkcie.

Škoda chce už v roku 2018 prekonať hranicu 1,5 milióna vyrobených kusov a o štyri roky neskôr má byť prelomená aj dvojmiliónová bariéra. Významnou mierou jej k tomu môžu pomôcť rastúce predaje SUV nielen v Európe, ale aj na ostatných trhoch.

Foto: archív
Foto: archív