Úvod Spoločnosť Slovenská pošta spustila avizovanú službu BalíkoBox

Slovenská pošta spustila avizovanú službu BalíkoBox

Foto: archív

Na Slovensku začali fungovať automatizované poštové terminály BalíkoBoxy. Novinka Slovenskej pošty umožňuje zákazníkom, aby sa sami rozhodli, kedy a kde si svoj balík, prípadne balíkovú zásielku, vyzdvihnú. Namiesto dlhého vystávania v radoch na pošte či čakania na kuriéra si po svoj balík jednoducho prídu do BalíkoBoxu.

Terminály sú umiestnené vo väčších mestách na strategických miestach, predovšetkým pri prevádzkach potravinových reťazcov alebo pri nákupných centrách s dostupnosťou a možnosťami parkovania. V súčasnosti je v prevádzke 22 terminálov, a to v Bratislave, Ivanke pri Dunaji, Senci, Hlohovci, Trnave, Nitre, Martine, Žiline, Banskej Bystrici, Zvolene, Poprade, Prešove a v Košiciach.

Samoobslužné schránky sú k dispozícii 24 hodín denne 7 dní v týždni. „Toto inovatívne riešenie dopĺňa portfólio moderných služieb Slovenskej pošty a posilňuje pozíciu spoločnosti na balíkovom trhu. Automatizované poštové terminály, úspešne fungujúce vo viacerých krajinách v zahraničí, predstavujú rýchly, bezpečný a pohodlný spôsob doručovania balíkov a balíkových zásielok,“ povedal Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Róbert Gálik.

Klienti môžu doručenie balíka prostredníctvom BalíkoBoxu využiť pri nákupoch cez internet. V súčasnosti túto možnosť ponúka takmer sto internetových obchodov a ďalšie ju postupne implementujú do svojich systémov.

Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBox, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac. Po tom, ako poštový doručovateľ vloží balík do schránky, dostane klient potvrdzujúcu SMS správu o uložení zásielky. Tá okrem označenia balíka, uvedenia konkrétneho BalíkoBoxu a lehoty na vyzdvihnutie, obsahuje PIN kód na otvorenie schránky.

V prípade balíka na dobierku dostane klient aj informáciu o sume, ktorú je potrebné zaplatiť platobnou kartou. Akceptujú sa štandardné karty Mastercard, Visa, Maestro. Zákazník má na vyzdvihnutie balíka tri kalendárne dni. Ak si ho v tejto lehote nepreberie, balík bude odoslaný a uložený na pošte prislúchajúcej k danému BalíkoBoxu, o čom bude adresát informovaný SMS správou.

Nová služba však nie je k dispozícii iba v prípade nakupovania cez internet. Balík môže prostredníctvom BalíkoBoxov zaslať ktokoľvek – podmienkou je v tomto prípade použitie elektronického podacieho hárka.