Viaceré veľké európske mestá v posledných rokoch zakazujú vjazd starým autám, nespĺňajúcim emisnú normu Euro IV. Niektoré dokonca volajú po ešte prísnejších obmedzeniach na úrovni Euro VI. Aj Ministerstvo životného prostredia SR zvažuje, že slovenským mestám umožní individuálnu reguláciu pohybu áut.
Nešlo by teda o celorepublikové obmedzenie, ale individuálne nastavené ohraničenia vo väčších mestách. Podľa ministerstva by takéto opatrenie výrazne pomohlo zlepšiť kvalitu ovzdušia, keďže staré naftové autá produkujú väčšie množstvo škodlivých látok. O možnosť regulácie dopravy na základe emisií prejavilo záujem viacero slovenských miest. Podobné zákazy zvažuje napríklad Bratislava, Prešov, Trenčín alebo Žilina.
O produkciu áut s dieselovými motormi strácajú postupne záujem aj výrobcovia. Viaceré veľké koncerny v posledných mesiacoch vyhlásili, že budúcnosť patrí elektromobilom. Technológiu dieselových motorov mnohí považujú za doslova prežitú a ďalšie sprísnenie emisných noriem je pre tieto agregáty vraj už nerentabilné. Naopak, hybridné a elektrické autá by mali postupne lacnieť.
Koniec naftových motorov sa týka predovšetkým Európy, kde stále jazdí relatívne veľká časť vozidiel na naftu. Zo zhruba 250 miliónov osobných áut v Európskej únii je to až sto miliónov. Okrem nich sa po európskych cestách pohybuje zhruba 30 až 40 miliónov nákladných áut a autobusov, z ktorých väčšina jazdí práve na naftu.