Úvod Z DOMOVA Transparency: Progresívne Slovensko zneužívalo na kampaň facebook prezidentky

Transparency: Progresívne Slovensko zneužívalo na kampaň facebook prezidentky

Prezidentka Zuzana Čaputová. (Foto: archív)

Progresívne Slovensko (PS) malo pri cielení inzercie na Facebooku v rukách aj aktuálne kontakty profilovej stránky prezidentky Zuzany Čaputovej. Informuje o tom Transparency International Slovensko (TIS). Podľa TIS to napríklad ukazuje inzerát lídra PS Michala Trubana z tohto týždňa s reakciami Andreja Danka na blokádu parlamentu.

V popise cielenia reklamy je uvedené, že okrem iného sa status ukazoval aj fanúšikom stránky prezidentky. Reklamu je možné takto nastaviť len vtedy, ak disponujete administrátorskými právami k dotyčnej stránke (respektíve tá vám prístup ku kontaktom umožnila), čo nám potvrdil aj zamestnanec Facebooku, vysvetľuje TIS.

TIS ďalej na svojom facebooku napísalo, že hovorca prezidentky Martin Strižinec v reakcii uviedol, že nevedia o takýchto aktivitách. „Pôvodní administrátori facebookového profilu Zuzany Čaputovej boli nahrádzaní postupne novými, v závislosti od toho, ako sa priebežne dopĺňal tím spolupracovníkov prezidentky a odbor komunikácie,“ napísal. Vyhol sa však odpovedi, kto aktuálne stránku spravuje a či takéto konanie považuje za etické.

Zuzana Čaputová bola podpredsedníčkou a prezidentskou kandidátkou PS. Pri zvolení mala na FB 100-tisíc sledovateľov, v súčasnosti ich má už 183-tisíc. TIS pripomína, že z politikov má na Slovensku viac fanúšikov len Andrej Kiska.

„Reklamu na Facebooku cielime na veľké množstvo cieľových skupín, podľa záujmov aj demografických údajov. Používame aj cieľové skupiny z predošlých kampaní PS/Spolu. Jedným z publík boli aj fanúšikovia stránky Zuzany Čaputovej. Po upozornení sme nášho dodávateľa požiadali o zrušenie cielenia podľa fanúšikov stránky,“ reagovala pre TIS hovorkyňa PS/Spolu Silvia Hudáčková.

Reprodukcia: internet