Úvod Spoločnosť Tridsaťosem percent ľudí by sa rado vzdalo sociálnych sietí

Tridsaťosem percent ľudí by sa rado vzdalo sociálnych sietí

Foto: archív

Až 38 percent ľudí by sa vzdalo svojich účtov na sociálnych sieťach, ak by to znamenalo, že ich údaje zostanú súkromné po zvyšok ich života. Obavy z ochrany digitálneho súkromia spôsobili väčšiu nedôveru spotrebiteľov k používaniu a distribúcii ich osobných údajov na internete. Ukázala to správa spoločnosti Kaspersky s názvom Skutočná hodnota digitálneho súkromia: poznajú spotrebitelia svoju cenu?

Sociálne médiá ako Facebook, Instagram alebo Twitter sa stali významnou súčasťou životov. Tieto platformy poskytujú ľuďom možnosť vyjadriť sa, komunikovať s ich priateľmi a rodinou a zároveň sú zdrojom aktuálnych informácií, nápadov a trendov – a to všetko bez toho, aby opustili pohodlie svojho domova. Napriek týmto početným výhodám by sa však niektorí používatelia boli ochotní vzdať svojich účtov na sociálnych sieťach, ak by im to navždy vrátilo ich digitálne súkromie.

Jeden z desiatich používateľov, ktorý zverejňuje svoje osobné údaje, aby si mohol napríklad urobiť zábavný kvíz, ktorý mu povie, na akú celebritu sa podobá, či aké je jeho obľúbené jedlo, by tak už nemohol urobiť. Problém by vznikol aj pre 58 percent ľudí, ktorí používajú svoje prihlásené účty na sociálnych sieťach na rýchlu a pohodlnú autorizáciu na rôznych webových stránkach.

Ešte prekvapivejšie vyznieva zistenie, že v čase, keď počet používateľov mobilných telefónov medziročne narastá o dve percentá, by bol jeden z piatich respondentov ochotný úplne sa rozlúčiť s mobilným telefónom, ak by mu to zaručilo, že jeho údaje zostanú súkromné po zvyšok jeho života.

Sociálne médiá sú dnes v štádiu, keď kvalita používateľského zážitku závisí od veľkého množstva osobných informácií. Či už ide o financie, lokalitu, nákupné modely, preferencie stravovania, stav vzťahu. Ani obetovanie všetkých aktivít na sociálnych sieťach by však na ochranu digitálneho súkromia nestačilo. Je to proces, nie jednorazová záležitosť.

Podľa Mariny Titovej z bezpečnostnej spoločnosti pred niekoľkými rokmi zverejňovali ľudia svoje osobné údaje na sociálnych sieťach výmenou za rôzne benefity bez toho, aby vôbec pomysleli na potenciálne hrozby a ich dôsledky. S rastúcim počtom únikov údajov na celom svete možno pozorovať medzi spotrebiteľmi nový trend.

Sú čoraz opatrnejší pri zverejňovaní údajov online, niektoré informácie si úzkostlivejšie strážia a neželajú si, aby boli verejne dostupné. Aj napriek tomu však väčšina ľudí stále nevie, ako chrániť svoje digitálne súkromie a bola by ochotná sa radšej sociálnych médií vzdať. Pravidelná aktualizácia hesiel a používanie bezpečnostných riešení pomáhajú zabezpečiť osobné informácie a mať ich pod kontrolou.