Mala to byť značka, ktorá patrí do minulosti a rok 2014 mal byť posledným, keď sa Gemer objavil na výčapoch. Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko však zmenil svoje rozhodnutie a mnohých prekvapil. Pred pár týždňami totiž vrátil regionálnu značku na trh.
Čo bolo dôvodom tohto kroku, približuje pre Stratégie Judita Smatanová, manažérka korporátnych vzťahov a hovorkyňa Heineken Slovensko: „Pivo Gemer hrdo nesie meno svojho regiónu, aby aj dnes pripomínalo poctivé remeslo a revolučnú tradíciu Gemera. Návrat k pôvodným regionálnym značkám dnes môžeme vidieť v rôznych odvetviach a vývoj pivného trhu tento trend iba potvrdzuje. To je dôvod, prečo sme sa so značkou Gemer rozhodli vrátiť do jej domáceho regiónu.“
Značka Gemer prešla grafickým redizajnom „Logo značky sme jemne prispôsobili dnešnej dobe, pre komunikáciu na mieste predaja sme vyvinuli úplne nový kľúčový vizuál,“ dodáva Judita Smatanová. Podľa jej slov sa receptúrou vrátili tam, kde skončili.
„Dnešný Gemer je vyrábaný z rovnakej mladiny ako v roku 2014. Uvedomujúc si zmeny chuťového profilu dnešného spotrebiteľa sme pred samotným uvedením značky na slovenský trh testovali dve stupňovitosti piva 10,5° a 11,5°,“ vysvetľuje hovorkyňa.
Podľa jej slov v teste nakoniec vybrali Gemer 10,5°, ktorý je dnes dostupný na trhu. Aktuálne ho môžete ochutnať najmä na juhu Slovenska na miestach, ktoré boli s jeho minulosťou spojené. „Distribúciu nijako nelimitujeme, už však samotná značka Gemer predurčuje toto pivo pre rovnomenný región, kde si od apríla už našla svoje prevádzky a konzumentov,“ vysvetľuje Judita Smatanová.
Mnoho konzumentov sa zaujímalo o to, či sa Gemer objaví aj v maloobchode. Heineken však s takouto možnosťou nepočíta. „Pivo Gemer je dostupné na prevádzkach, v reštauráciách a puboch, iné balenia neplánujeme,“ dodala Judita Smatanová.