Vyšetrovatelia nehody Boeingu 737 Max 8, pri ktorej sa v Etiópii 10. marca zabilo 157 ľudí, dospelo k záveru, že tesne pred pádom bol zbytočne aktivovaný stabilizačný systém lietadla. S odvolaním sa na zdroje blízke vyšetrovaniu to zverejnil denník The Wall Street Journal.
Lietadlo sa zrútilo niekoľko minút po štarte z Addis Abeby za veľmi podobných okolností, aké sprevádzali minuloročnú nehodu lietadla toho istého typu spoločnosti Lion Air v Indonézii. Vtedy prišlo o život 189 ľudí. The Wall Street Journal píše, že v prípade nehody spoločnosti Lion Air stabilizačný systém na základe chybných informácií zo senzorov opakovane skláňal predok lietadla k zemi a pilot sa márne snažil obnoviť kontrolu nad letom.
Firma Boeing začala urýchlene riešiť predpokladaný problém softvéru a oznámila, že ho v lietadle Max upravila tak, aby sa zabránilo chybnej aktivácii stabilizačného systému MCAS. Táto aktualizácia, ktorá ešte nebola schválená, má predísť opakovaniu chybných operácií systému, čo je jadro bezpečnostných obáv.
Boeingy 737 Max 8 sú najrýchlejšie predávané lietadlá firmy. Spoločnosť má na ne podľa agentúry Reuters objednávky v hodnote 500 miliárd dolárov. Stroje pritom od nehody v Etiópii nie sú v prevádzke.
Výrobca pripravil výcvikový program, ktorým majú piloti prejsť, kým bude prevádzka týchto Boeingov obnovená. Rovnako ako pred oboma nehodami však firma tvrdí, že na bezpečnú obsluhu lietadiel Max piloti nemusia prejsť výcvikom na letových simulátoroch.
Na chicagskom federálnom súde podala na firmu Boeing žalobu rodina rwandského občana Jacksona Musoniho, ktorý zahynul pri nehode v Etiópii. Je postavená na tom, že lietadlo bolo vybavené chybným systémom automatickej kontroly letu. Firma žalobu odmietla komentovať.