Úvod Ekonomika Na pultoch Lidlu je čoraz viac slovenských výrobkov

Na pultoch Lidlu je čoraz viac slovenských výrobkov

Foto: archív

Spoločnosť Lidl čoraz viac podporuje slovenských dodávateľov, v obchodnom roku 2017 od nich nakúpila tovar v hodnote 250 miliónov eur. Viac ako štyri pätiny z tejto sumy predstavovali výrobky určené pre domáci trh, zvyšok bol export produktov slovenských firiem do zahraničia.

Na pultoch predajní Lidl Slovenská republika sa v období marec 2017 až február 2018 objavili výrobky, ktorých nákupná cena spolu prevyšovala 200 miliónov eur. V porovnaní dvoch rokov ide o nárast viac ako 23 percent, alebo v absolútnom vyjadrení bezmála štyridsať miliónov.

„Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Platí u nás zásada, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostníme slovenskú firmu.

Teší nás, že čoraz viac slovenských výrobcov dokáže splniť naše požiadavky, ktoré sú prísne predovšetkým v oblasti kvality,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.

Diskontný reťazec v spomenutom období predstavil viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 132 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív.

Nedávno rozšíril Lidl svoju ponuku o tematických týždeň „Vyrobené na Slovensku“ a každý týždeň zároveň ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“. Obchodný reťazec taktiež na jeseň oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“.

Foto: archív

V obchodnom roku 2017 využilo celkovo 48 slovenských producentov Lidlom ponúknutú možnosť exportovať svoje výrobky. Na pulty predajní Lidl v celkovo dvanástich zahraničných krajinách putovalo viac ako 200 druhov výrobkov v nákupnej hodnote bezmála 45 miliónov eur. Oproti predošlému roku ide o dvadsaťpercentný nárast.

Najviac tovaru smerovalo na pulty predajní v Česku, Maďarsku, Bulharsku, Litve a Poľsku. Slovenské výrobky sa však v obchodnom roku 2017 predávali aj v Lidloch v Rakúsku, Belgicku, Nemecku či Švajčiarsku.

Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti Agro Tami, Mecom, Rajo, SHP Harmanec, Stepanow či Metsä Tissue. Počet slovenských dodávateľov v Lidli narástol oproti predošlému obdobiu o viac ako 10 percent a momentálne ich je približne 150.