Výstavba obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, sa oficiálne začala. Slávnostným poklepaním základného kameňa ju odštartoval minister dopravy Árpád Érsek v Šamoríne. Rýchlostná cesta R7 má spolu s diaľnicou D4 pomôcť obyvateľom obcí okolo hlavného mesta, ktorí denne dochádzajú do Bratislavy.
Odľahčiť sa má predovšetkým tranzit na ceste prvej triedy I/63. Na trase budúcej cesty už dodávateľ stavby odštartoval archeologické prieskumné práce a s riadnou výstavbou by sa malo začať v marci budúceho roku.
Celý projekt má byť dokončený v októbri 2020, ale po rýchlostnej ceste R7 by mohli autá začať jazdiť už v apríli 2020. Minister Érsek očakáva, že sa tieto termíny podarí splniť. Momentálne sú síce stavbári v miernom sklze, ale podľa šéfa rezortu dopravy sú zatiaľ schopní dodržať celkový harmonogram.
Zmluvu na obchvat Bratislavy podpísal štát s víťazným konzorciom na čele so španielskou spoločnosťou Cintra v máji tohto roku. Firma má obchvat postaviť a prevádzkovať pri ročnej splátke štátu vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur. Obchvat má byť dokončený za štyri roky a tri mesiace.