Bosporskú úžinu, na ktorej leží turecký Istanbul, preťal novodokončený most, ktorý je už tretím v poradí. Nesie meno osmanského sultána Selima I. Hrozného. Vedie cez severnú časť úžiny neďaleko jej ústia do Čierneho mora, od obce Garipçe na európskom brehu, k obci Poyraz na ázijskom. Je súčasťou nového dopravného systému tiahnuceho sa severnými, okrajovými časťami Istanbulu a jeho okolia.
Po moste budú jazdiť v jednej úrovni automobily i vlaky, dvojica koľají je položená uprostred mosta medzi štvorprúdovou diaľnicou na každej strane. Celková dĺžka mosta je 2,2 kilometra, šírka 58,5 metra. Podľa tureckej tlače je most najdlhším kombinovaným mostom na svete (pre automobilovú i železničnú dopravu) a ôsmym najdlhším visutým mostom. Náklady na jeho vybudovanie sa odhadujú na takmer tri miliardy dolárov.
Nad Bosporskou úžinou sa týčia dva mosty. Prvý z nich, Bosporský most, spojil európsku a ázijskú časť Istanbulu. Visutý most uviedli do prevádzky v októbri 1973. Je dlhý 1,5 kilometra, široký viac ako 33 metrov a vedie 64 metrov nad hladinou mora. Vedie z nábrežia Ortaköy na európskom pobreží Bosporu do Beylerbeyi na druhej, ázijskej strane. V čase svojho vzniku bol štvrtým najdlhším visutým mostom na svete, teraz mu patrí 26. miesto.
Most bol v minulosti otvorený aj pre chodcov, mýto sa platí len pri ceste z európskej časti do ázijskej. Celkové náklady na stavbu boli 21,7 milióna dolárov. Tento rok bolo rozhodnuté o premenovaní mosta na Most mučeníkov 15. júla na počesť Turkov, ktorí zomreli pri nedávnom pokuse o vojenský puč. Pri pokuse o prevrat zahynulo 290 ľudí, z ktorých viacero zomrelo práve na Bosporskom moste v Istanbule.
V poradí druhý Most sultána Mehmeta Fatiha – takisto visutý most cez Bospor, spojazdnili v júli 1988. Leží asi päť kilometrov severne od prvého mosta cez Bospor a pomenovaný je po sultánovi, ktorý vládol v rokoch 1451 až 1481 a ktorý dobyl Istanbul. Je dlhý zhruba 1,5 kilometra, široký 39 metrov, najvyšší bod je 64 metrov nad hladinou úžiny. Umiestnený je medzi časťami Hisarüstü na európskej strane a Kavacik na ázijskej.
Vjazd je platený, spolu je k dispozícii je osem pruhov. Vo svojej dobe bol piatym najdlhším visutým mostom na svete, teraz mu patrí 22. miesto. Most nemôžu využívať chodci. Náklady na jeho výstavbu dosiahli 130 miliónov dolárov.
Tretí most ponad bosporskú úžinu v Istanbule: